школи молодого вчителя
2018 - 2019 навчальний рік

«Учитель живе доти, доки вчиться;
щойно перестає вчитися,
в ньому помирає учитель»
Костянтин Ушинський
Мета «Школи молодого вчителя»:
сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.
Основні завдання «Школи молодого вчителя»:
створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності, поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та систем.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
-розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
-ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлено здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи на уроках;
-створити умови для апробації та впровадження нових освітніх технологій та систем;
-створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.
І розділ
"Молодий спеціаліст стає хорошим учителем,
перш за все, дякуючи обстановці творчої праці
педагогічного колективу і учнівського"
В.О. Сухомлинський
Список слухачів
Краснікова Яна Володимирівна
вчитель - спеціаліст
ІІ розділ

Формування вчителя як творчої особистості,
здатної до створення якісного нового,
значущого для практичної педагогічної діяльності -
одне з найважливіших завдань сучасної науки і практики.
Організаційна робота
1.Скласти план роботи школи молодого вчителя.
2.Провести нараду з питань оформлення шкільної документації. Надати методичні рекомендації молодим вчителям щодо складання календарно-тематичних планів, щоденного планування, ведення класних журналів, організації робочого дня.
3.Скласти план заходів та провести в школі з 12.09 по 12.10 місячник молодого вчителя-стажиста.
4.Організувати проведення відкритих уроків та позакласних заходів молодими вчителями.
5.Організувати спільне відвідування уроків досвідчених колег і ретельний їх аналіз.
6.Організувати допомогу молодим вчителям, які атестуються у розробці уроків, позакласних заходів. Провести анкетування «Які труднощі виникають?»
7.Надати молодим вчителям рекомендації щодо самоосвіти.
8.Організувати ознайомлення молодих вчителів з науково-популярною літературою.
9.Організувати обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших вчителів.
10.Організувати читання есе «Пошук свого уроку».
11.Заслухати творчий звіт педагогів-початківців «Відкрита розмова».
12.Організувати виставку стінних вчителів-стажистів «Мій перший рік вчителювання»
13.Провести годину мрій «Ідеальний урок».
14.Опрацювати з молодими вчителями нормативні документи Міністерства освіти України щодо проведення підсумкової державної атестації.
ІІІ розділ
Тематика занять
І засідання
Вересень

Творчість, майстерність,досконалість –
це, насамперед,наполеглива праця.
В. Сухомлинський
Тема. Перші кроки до вершин педагогічної майстерності
1.Час спілкування «Зустріч зі школою». Закріплення наставників.
2.Анкетування. Вивчення запитів молодих спеціалістів у наданні методичної допомоги.
3.Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на 2018-2019 навчальний рік.
4.Вивчення нормативних документів про школу, правил для вчителя.
5.Інструктаж з планування роботи вчителя, класного керівника. Робота з навчальними програмами і пояснювальними записками до них
6.Практична робота. Опанування навичок ведення шкільної документації.
7.Консультація. Рекомендації та поради щодо підготовки молодого вчителя до уроку.
8.Виступ на засіданні МО. Домашні завдання в початковій школі.
Робота між засіданнями
-Познайомитись з методичними рекомендаціями методичного куточку школи (самоаналіз уроку, вимоги до сучасного уроку і т.д.)
-Вивчити досвід роботи вчителів школи, який є в наявності у методичному куточку школи.
-Опрацювати статті фахових журналів, газет та інтернет-видань з теми "Урок як основна організаційна форма навчання. Сучасні вимоги до уроку".
ІІ засідання
Листопад

Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя,
мірило його інтелектуального багатства,
показник його світогляду, його ерудиції.
В. Сухомлинський
Тема. Урок - головна форма організації навчального процесу.
1.Консультація. Як подолати страх перед уроком.
2.Методичні вимоги до побудови й проведення сучасного уроку. Структура і методика проведення інтерактивного уроку.
3.Практична робота. Моделювання сучасного уроку. Технологічні підходи до проектування уроку.
4.Гра-тренінг «Камертон» (кожен учасник представляє шляхи формування мотивації на уроці).
5.Дискусія «Як зробити урок ефективним».
6.Консультація «Психологічна атмосфера уроку. Мова тіла вчителя на уроці».
7.Рецепт приготування хорошого уроку.
Робота між засіданнями
-Опрацювання фахової періодики та методичної літератури з теми «Контроль та оцінювання знань учнів».
-Відвідування уроків досвідчених вчителів.
-Розробити та провести відкритий урок та здати план-конспект.
-Підготуватися до проведення самоаналізу уроку та аналізу уроків своїх колег.
-Підготувати есе «Пошук свого уроку».
III засідання
Січень
Найголовніше заохочення і найсильніше (та не завжди дійове)
покарання в педагогічній практиці - оцінка.
Це найгостріший інструмент, використання
якого потребує величезного вміння і культури.
В. Сухомлинський
Тема. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1.Принципи організації діагностики і контролю за навчальною діяльністю учнів.
2.Методична панорама «Ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів». Огляд різних видів контролю за навчанням: попередній, біжучий, повторний, тематичний, періодичний, підсумковий, комплексний.
3.Консультація. Психологічна складова оцінювання та сприйняття оцінки учнями та їхніми батьками.
4.Використання різнорівневих завдань з метою формування ключових компетентностей під час контролю.
5.Ділова гра «Організація контролю знань» (кожен учасник представляє свої форми проведення контролю знань учнів).
6.Дискусія «Якими правилами повинен користуватися вчитель для забезпечення оптимальності процесу оцінювання навчальної роботи школярів».
7.Огляд педагогічної літератури з теми «Оцінювання і контроль у досвіді вчителів-новаторів».
8.Тренінг «Захист від стресів» . Робота з психологом.
Робота між засіданнями
-Анкетування «Які труднощі виникають?»
-Опрацювати літературу з питання організації позакласної роботи з учнями.
-Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.
-Рейд «Які оцінки в твоєму щоденнику, учню?»
-Проведення позакласних заходів. Підготувати і здати сценарії заходів.
IV засідання
Березень

Школа – це життєвий простір дитини;
тут вона не просто готується до життя, а живе.
Тема. Позакласна робота як одна із форм організації навчально-виховного процесу.
1.Круглий стіл "Обговорення та аналіз позакласних заходів, що відвідали."
2.Доповідь «Робота з батьками, методика проведення батьківських зборів»
3.Бліц інтерв’ю. Основні форми та методи позакласної роботи. Характеристика окремих форм виховної роботи.
4.Перегляд презентації «Формування громадянської компетенції учнівської молоді засобами позакласної діяльності»
5.Практична робота. «Пошуки нових форм позакласної виховної роботи у школі»
6.Консультація психолога. Майстерність вчителя керувати своїм емоційним станом.
Робота між засіданнями
-Знайомство з досвідом колег: відвідування позакласних заходів, факультативів, консультацій.
-Зробити аналіз відвіданих заходів.
-Взаємовідвідування уроків.
-Написати реферат «Організація позакласної виховної роботи в класі». (На прикладі одного з класів, в яких викладаєте.)
-Опрацювати «Положення про самоосвіту вчителя».
-Підготувати міні-твір на тему «Роль школи молодого вчителя у моєму професійному становленні».
-Підготувати пропозиції «Що можна зробити для підвищення рівня роботи школи молодого вчителя?»
-Підготувати пропозиції щодо роботи школи молодого вчителя на наступний навчальний рік.













